Skip to main content

you dont have to care if you dont :)

 20th Dec 2022. 


Dear all, 


This is going to be a quite friendly reminder and somewhat indirect letter which means I tried as best as I could to not offend anyone with my words. For those who find me interesting, thank you. For those who are willing to be there when I need you, thank you. For those who accept me for who & what I am, thank you. I seriously have nothing in the world to compare with your kindness. All I could do is to pray and ask Allah to grant each of you His highest jannah and I promise you, I won't be selfish. You will have my back for the rest of your life. I'm not going to stop appreciating you in everything I do, I have achieved, for those are the things that makes difficulty feels lots better. 


I am legit nobody. I humbly know how pathetic the level of knowledge I'm currently at and I don't ask anyone to praise me the way I don't deserve. If you don't like me, feel free to feel so. Don't feel burdened just because others seem to path their ways into this black heart of mine. You will not enjoy if you are not willing to be lost. You will be angry because nothing shows the direction and the dark corners will only make you feel uncomfortable and worried. The heart is too big I must tell. It is made for the people who crave for adventurous journey, for them who thirst for wonders and secrets. The treasures are buried deep for those who seek and never it is a dismay. 


You have never been walking the journey all along, you charted your own map underestimating where the road is branching out to. How would you call it a life if your way in is as the same as your way out?

Raihana, 20. 

*********************************************************************************


I think the reckless Raihana is back. She worries everyone and excites everyone at the same time. She either can be enough or more than enough. When they couldn't bear, they will seek help from the parents, asking tips about the journey barangkali?

Comments

Popular posts from this blog

jejaka di pejabat sekolah.

tadi saya dgn kawan saya Fatimah nak pergi bilik guru lelaki. bilik guru tu bersebelahan dgn pejabat sekolah. saya & kwn saya nak hantar kerja kayu khb. saya buat tabung. masa nak masuk tu, tiba2 cikgu khb kitaorg masuk pejabat. jadi  saya dgn fatimah pun nak masuk pejabat. tiba2 terperasan ada org lelaki ni HANDSOME 😍. dia pakai baju putih so means dia Pengawas / Prefect. dia pakai kopiah putih. muka dia putih, hidung dia mancung. ahh, saya dh tak boleh describe dh. susah. 😂 saya dgn fatimah cpt2 tunggu dekat depan bilil pengetua. semasa lelaki itu keluar, saya dan fatimah sampat melihatnya dari belakang. saya dan fatimah rasa dia adalah org yg PALING handsome dekat sekolah. dia mungkin atas saya. mungkin form 3 atau form 4. yg pasti bukan form 2. ok lah. sampai sini saja. saya berharap saya dpt jumpa dia lagi.

Awakened by prince charming

AAAAAAAAA dyou guys wanna know?? I had a magical and wonderful dream last nightttttt. If you're my sisters or my roomates, you know that i love love love to set a continuous alarm in the morning. 5.40 am, 5.50 am, 6.05 am, 6.15 am, 6.20 am and 6.25 am and each of these comes with my favourite One Direction song :3  So this morning, my spirit finally knows how to come back to its body. I woke up freshly at 6.25 am, and dont thank to my alarm, instead, to the prince charming i met in my dream.  (Wait at this right moment i am currently at cafe, the awkwardness seems demanding to be the king in my mind and thoughts for the abang cafe is waiting for me to be in front of the paying counter. 😖😖😖😖😖😖)  Okay what was it just now?? Ohhh the prince charming. Sooo i think i was blanketed by the demon's pee for i felt soooo lazy to wake up for fajr. (Dont copy the action, or you'll get the ticket to Jahannam in no time)  During my 5 minutes sleep (between 6. 20 to 6.25) , i...

Quiting school¿?

assalamualaikum w.b.t. 😊 hallo, hallo, and gallo. 😙 kinda " what the heck " topic today. so, AM I GOING TO QUITING SCHOOL? idk. 😔 it's not what i asked for. ( but MAY be. cus i always ask Allah for giving me the best. 🙍 idk) but since my examination result wasn't good, my family kinda not trusting me in pt3. ( O Allah, there's a butterfly in my stomach to talk bout this 😰 ) wait. can't we talk bout this tomorrow or later or whenever? cus i just can't go into it. 😢😳  ( writed on 20 dec, 6.34 am ). okey. now 7.05 am 😄 and im going to sambung balik apa yg diperkatakan oleh agong diatas. 😂 HAAHAHA. okey. then, yuran pulak dh naik.. em. so my momma cakaplah tahun depan berenti sekolah nak? amik tahfiz je, hafal Quran. 📑 and my sisturr and i be like " OFC LAH NAKKKKK !!!!!!!! NO NEED TO BURDEN THE Brain with such no ending 'im not understand' & ' i can't remember those. " 😄 so means kita tak de pititige lah. 👼 lepast...

Asma', the funniest person can be. 😀

saya ada kawan nama nye Asma'. saya selalu panggil dia Hazmah / Asmakon. 😂😂 hahahaha. dia ni, kira lawan rapat saya jugak. sbb dia selalu share her great heart to me. so i tahu apa masalah dia.  dia ada 6 org adik beradik. dia anak bongsu.  anak 1st perempuan, 4 irg laki, last sekali dia. kakak dia nama nya Atikah. kakak dia cantik cantik💖 .. abg dia pulak hensem. semua Hafidzh Quran. semua pernah join pertandingan Quran peringkat negara, negeri, daerah. Ayah Asmak ni kiranya cikgu dekat sekolah saya. ok finish. ceritanya.. . satu hari tu, dia dtg lambat... bila dia dh sampai sekolah, saya tanya lah dia, knp lambat? dia jawab " malam tadi aku tak tidur langsung. " saya ckp " lerr.. kenapa? " dia ckp masa malam tu dia tak boleh tidur. lepastu bila dh pukul 2 pagi, aku nak tidur, sempat pulak kakak aku suruh goreng cucur. ko bayang kan?" saya ketawa. 😂😂😂 hahahaha. tapi kan awak anak bongsu.. " errrrhh. anak bongsu pun mcm anak SULONG. 😡" s...

First Speech 😂

Hello. i'm Raihana. i am 14 years young ( hahahaha 😂 ) old lah. I'm Malaysian. em, saya bersekolah di SMIK. ( sek. men. ibn khaldun ) saya sayang sekolah saya. saya berharap dapat menguasai nya suatu hari nanti. HAH HAH, I'm gonna rule da kingdom! 😼 bila saya dh bsr nanti, saya nak jadi Pilot. airline pilot. ramai kawan2 saya tak percayakan saya. cikgu saya pun tak percayakan saya. tapi takpe, ORG YG PALING PENTING dlm bab2 kepercayaan ni adalah DIRI SENDIRI. make sure yg diri tu percaya dekat diri sendiri. kena yakin. kena ada self-confidence. jadi, saya tak kisah kalau diorg nak percaya ke tak. 😚 form 5 nanti,  saya nak belajar dekat Europe sbb nak ambil kelas penerbangan dekat sana.tp, saya nak belajar dekat Tanah Arab jugak mcm Medina, Jordan, Syria. 😢 saya tak tahu nak pilih mana satu. ni dh bazirkan masa saya dh nk fikir lagi.. itu ini... ok lah. sampai sini saja yang saya nk ckp. faham tak pe tak faham sudah. ok bai.

Tiqa Tertipu 😂🐒

kisah Alieah & Atiqa, Alieah Atikah. 😂 khamis, 17 nov. 6.35 pm. 🎆 just about, TODAY,! Alieah & Atiqa buat lawak. 😂😂😂 ceritanya... bermula di wechat. 🐢 (simbol wicet takade, kura2 pun bolehh) 😂. kita baru bangun tidur masa tu..🐼 HAHAHAH. alang2 nak bagi tahu, nak cerita sekali macam mana aku boleh tido waktu petang. 😹 boleh ye? boleh? kalau boleh, kita cerita.. kalau x boleh pun,, kita cerita gak! 🐻 SMIK dah cuti, cuma ketentuan Allah, kitaorg masih sekolah lagi. 🏬 cuma setengah hari jer. 🏄 lepastu tadi, kita x berapa sihat! 😨 serious weh, rasa mcm isi perut ni nak terkeluar ikut mulut 😅. sakit. rasa nk muntah pun ada. lepastu panas kan, mmg pening lah kepala. terhuyung hayang jalan. (apa kena aku cerita benda2 camni kat blog ni😂) ha. senang cakap tak sihat so tadi tetidur. 🌃 okey. bukak2 wechat je, Atiqa buat moment.🍪 Atiqa cakap yg ada org (dr kelas kitaorg) call dia cakap yg atiqa calarkan kereta dia . 😂😂😂 lepastu Atiqa kata lah dah lah dia x dtg, ...